Зарубіжна література 9 клас

Літературний гід
Добрий день, мої дев'ятикласники!
Діти, протягом року ми познайомилися з багатьма творами. А чи замислювались ви колись над тим, що відбувається з героями книги після того, коли читач її закриває? Чи можна змінити долю і характер героїв? Пропоную познайомитись ще з одним твором Е.В.Сігела "Історія одного кохання". Цей твір спонукає нас замислитись над нашим життям, вчинками. 


Олівер розповідає історію свого кохання до Дженні. Зустріч героїв відбулася у бібліотеці Редкліффа. Спочатку вони змагаються у дотепності, але їм уже не байдуже один до одного. Олівер запрошує Дженні на хокейний матч із своєю участю. Підтримка Дженіфер сприяла перемозі у матчі. Дженні мріяла навчатися в Парижі, і, як краща випускниця, отримала таку можливість. Олівер вирішив одружитися з Дженніфер, адже боявся її втратити. Батько Олівера марно намагався умовити сина не квапитися з одруженням. Олівер готовий жити без грошей батька і без його благословення. Олівер і Дженні одружилися. Дівчина після закінчення коледжу працює в приватній школі, вони знімають дешеву квартиру у кварталі для бідних, економлять на відвідуванні кіно, не запрошують до себе гостей і не ходять у гості самі. Дженніфер виконує усю домашню роботу. Герої живуть у режимі суворої економії, але відчувають себе щасливими. Розлучити їх змогла лише смерть Дженні від лейкемії. Смерть коханої приводить героя до усвідомлення важливості прощення: він спілкується з батьком.

Знайомство з творчістю Р.Д.Бредбері. Тести для самоперевірки 
 «451 за Фаренгейтом»
1. Яке суспільство описується у романі «451 за Фаренгейтом»?
а) Яке зруйноване після 3 світової війни
б) яке спирається на масову культуру і споживче мислення
в) яке спирається на людей, здатних критично мислити
г) у якому кожен може проявити свої творчі здібності
2. Головний герой роману «451 за Фаренгейтом» працює
а) Професором  б) Бібліотекарем   в)Поліцейським   г) Пожежником
3. Робота пожежника заключається в тому, що вони
а) Тушать пожежі, допомагають людям
б) спалюють всі заборонені книги разом з житлами власників
в) спалюють всі заборонені книги, накладають штраф на власників
г) спалюють небезпечні забруднені ділянки лісів
4. Хто доніс владі на пожежника Гая Монтега?
а) Мілдред Монтег, дружина героя
б) Фабер, професор
в) Брандмейстер Бітті, капітан пожежників
г) Клариса Маклелан, сусідка
5. Хто з героїв змусив головного героя переосмислити цінності?
а) Мілдред Монтег, дружина героя
б) Фабер, професор
в) Брандмейстер Бітті, капітан пожежників
г) Клариса Маклелан, сусідка
6. Що сталося з Кларисою?
а) Її було заарештовано
б) Вона переїхала до їншого міста
в) Її збив автомобіль
г) Вона разом із Гаєм втікла
7. Яким чином повстанці намагаються зберегти для наступних поколінь літературну спадщину?
а) Мають таємне сховище книг
б) Кожен зберігає рядки літературних творів в своїй пом’яті
в) Записують аудіо книги
г) Переписують вручну найкращі книги
8. Що стається з містом, з якого втік Гай?
а) Його спалюють пожежники
б) Його захоплюють повстанці
в) Воно святкує знищення повстанців
г) Його знищено в результаті атомного бомбардування
9. Що сталося з дружиною Гая Мілдред?
а) Її спалюють пожежники
б) Її захоплюють повстанці
в) Вона святкує загибель чоловіка
г) Вона загибла в результаті атомного бомбардування
10. У творі Рея Бредбері показане суспільство
а) минулого    б) сучасне Бредбері   в) майбутнього   г) в іншому вимірі
11. Жанр твору “451 за Фаренгейтом”
а) фантастичний роман    б) роман-фентезі
в) роман-антиутопія         г) містичний роман
12. Що є в показаному Бредбері суспільстві найвищою цінністю?
а) Наявність машини, будинка
б) наявність у власний кімнаті стін-телевізорів
в) наявність комп’ютерів останнього покоління
г) наявність власної бібліотеки

Матеріал на допомогу
за твором американського письменника-фантаста Р.Д.Бредбері"451 за Фаренгейтом"
Головні герої:
Ґай Монтеґ, пожежник;
Мілдред Монтеґ, дружина Ґая, здатна зробити донос владі на чоловіка;
Кларіса, молода дівчина, подруга Ґая;
Фабер, професор, друг Ґая;
Брандмейстер Бітті, капітан пожежників.
Характеристика головного героя
Головний герой роману, пожежник Ґай Монтеґ знайомиться з сімнадцятирічною дівчиною Кларіссою Маклеллан і починає розуміти, що можливе й інше життя. Кларіссу вважають дивною через її захоплення природою, бажанням говорити про почуття, думки і просто життя. Монтеґ любить свою роботу, але таємно забирає з декількох будинків книги, які повинен був спалити. Смерть Кларісси, яку збиває автомобіль, зустріч з жінкою, яка відмовляється покинути свій будинок, залитий гасом, і сама черкає сірником об поруччя та спалює себе разом з книгами, підсилює внутрішній розлад Ґая.
Монтеґ вирішує кинути свою роботу після того, що сталося. Він прикидається хворим на добу.
Брандмейстер Бітті дає Гаю день на те, щоб отямитися, кажучи, що у кожного пожежника бувають такі хвилини в житті. Але після цього натякає, що Монтеґ повинен принести книгу, яку він вкрав у жінки, яка згоріла, і сховав під подушку, щоб спалити її. Бітті стверджує, що сенс знищення книг полягає в тому, щоб зробити всіх щасливими. Він пояснює Монтеґу, що без книг не буде ніяких суперечливих думок і теорій і ніхто не буде виділятися, ставати розумнішим за сусіда. А з книгами — «хто знає, хто може стати мішенню добре начитаної людини?». Життя громадян цього суспільства абсолютно позбавлене негативних емоцій — вони тільки те й роблять, що розважаються. Навіть смерть людини «спростили» — тепер трупи померлих кремують вже через п'ять хвилин, щоб нікого не турбувати. Монтеґ намагається розібратися в своїх думках.

Знайомство з письменником та його твором

Рей Дуґлас Бре́дбері (22 серпня 1920ВокіґанІллінойсСША – 5 червня 2012Лос-Анджелес) – один із найвідоміших американських письменників-фантастів, автор близько 400 літературних творів: оповіданьроманіввіршівесеп'єс для театру і радіокіно- й телесценаріїв.
Дитинство
Роки його дитинства пройшли у Вокіґені в атмосфері любові великої сім'ї й цей період був корисним як для автора, так і для його творчості. Хлопчика заохочували до читання – чимало часу він проводив у місцевій бібліотеці. 
Освіта
У віці 12 років почав думати про кар'єру письменника.
Коли Бредбері виповнюється 14 років, сім'я здійснює ряд переїздів, врешті осідаючи у Лос-Анджелесі у 1934 році. Рей закінчує середню школу, не маючи змоги продовжити навчання й мусячи заробляти на життя продажем газет, він, по суті, цим і обмежує свою "офіційну" освіту. Систематичні знання він здобуває відвідинами бібліотек.
Кар’єра письменника
У 40 рр. XX століття поодинокі оповідання Бредбері починають з'являтися друком, спершу в невеликих місцевих журналах, а згодом у престижних виданнях. Із 1943 Рей стає професійним письменником, і в 1947 році виходить перша збірка «Темний карнавал», яка не принесла авторові ні успіху, ні статків.
Справжній успіх приходить до Бредбері за три роки, коли з'являються Марсіанські хроніки, цей, за його висловом, несподіваний роман, скомпонований з окремих оповідань про Марс і марсіан.
Роман «451° за Фаренгейтом»
Жанр
роман-антиутопія  в жанрі наукової фантастики. Книга була присвячена автором «Донові Конгдону із вдячністю».
Назва
Назва роману посилається на температуру 451 °F (233 °C), яка, на думку Бредбері, є температурою самозаймання паперу.
Сюжет
Роман «451 градус за Фаренгейтом» розповідає про тоталітарне суспільство, в якому література заборонена, а пожежники повинні спалювати всі заборонені книги, які виявлять, разом з будинками. Власники книг при цьому підлягають арешту, одного з них навіть відправляють до психіатричної лікарні. Автор описав людей, які втратили зв'язок один з одним, з природою, з інтелектуальним спадком людства. Люди поспішають на роботу чи з роботи, ніколи не говорячи про те, що вони думають або відчувають, розмовляючи лише про безглузді дрібниці, захоплюючись тільки матеріальними цінностями. Удома вони оточують себе інтерактивним телебаченням і заповнюють свій вільний час переглядом телевізійних передач, нескінченних і безглуздих серіалів. 

Літературний гідза твором Б.Шоу “Пігмаліон” 
Аналіз твору
Головні герої «Пігмаліон» – квіткарка з нижчого стану на ім’я Еліза Дуліттл; її батько, який працює сміттярем; полковник Пікерінг; вчений Генрі Хігінс; а також місіс Хілл з дітьми (дочка і син на ім’я Фредді).
Ідея п’єси “Пігмаліон” показ того, що навіть бідна і неосвічена людина може стати культурною і прекрасною, якщо буде трудитися!
Проблематика: проблема соціальної нерівності та проблема класичної англійської мови. Б. Шоу особливо яскраво зміг у своєму творі висвітлити проблему нерівності людей в умовах суспільства. У кінці твору Еліза, вже освічена, залишається ні з чим, як була до цього, тільки з трагічним усвідомленням свого матеріального становища і тонким почуттям безмежної несправедливості до людей з нижчого стану. У підсумку дівчина повертається в оселю Хіггінса, але її вже там цінують і приймають як рівну, “свою”, як повноцінну особистість. П’єса має і повчально-виховну цінність, що стосується освіти. Адже правильна освіта і виховання відіграє далеко не останню роль в житті будь-якої особистості. Сам Шоу мету своєї п’єси визначив наступним чином: «” Пігмаліон “- це насмішка над шанувальниками” блакитної крові”…