Зарубіжна література 7 клас


             Домашнє завдання на період карантину 
                                                           06.04.20-10.04.20
7 - Г клас (06.04.20)
7-Б клас (08.04.20)
7-Д клас (09.04.20)
1. Опрацювати матеріал підручника про Рюноске Акутагаву (с.248-250)
2. Прочитати новелу "Павутинка".
3. Коротко занотувати найголовніше (про письменника та його новелу)
4. Повторити матеріал, розміщений у підручнику (с.202-251)

Увага! 7-Б клас (10.04.20)
            7-Г клас (10.04.20)
            7-Д клас (10.04.20)
Контрольна робота. На подвійних листках виконуєте контрольну роботу, вказавши прізвище, ім'я, клас,варіант, тему "Літературний детектив", "Світова новела"
7 клас Контрольна робота
Літературний детектив. Світова новела
Тестування
Варіант 1
1-2 рівні
1. Засновником жанру детективу вважають:
А) А.К.Дойл
Б) Агата Крісті
В) Е.По
2.Яку освіту мав Легран? (за оповіданням Е.По «Золотий жук»)
а) вищу;    б) добру і надзвичайно сильний розум;     в) був невігласом.
3. Хто вранці відвідав Шерлока Холмса (за твором Конан Дойла «Пістрява стрічка»)?
а) місіс Хадсон;     б) Джулія Стоунер;    в) Хелен Стоунер.
4. Герой оповідання А.К.Дойла «Спілка рудих» отримав нову роботу:
А) через колір волосся
Б) через надзвичайні здібності
В) через підготовку злочину.
5.Біблійні мотиви простежуються у творі:
А) «Золотий жук»
Б) «Останній листок»
В) «Дари волхвів»
6. До чарівної крамниці могли потрапити лише:
А) хороші хлопчики
Б) слухняні хлопчики
В) маленькі діти.
3 рівень
7. Дайте визначення поняття «літературний детектив».Чим детектив відрізняється від оповідання?
8. Дайте характеристику Шерлока Холмса (риси характеру, уподобання, спосіб життя).
9. Розкрийте головну думку новели «Останній листок». Поясніть назву твору.
4 рівень
10. Поміркуйте! Чим захоплюють читачів літературні детективи, чого повчають?

7 клас Контрольна робота
Літературний детектив. Світова новела
Тестування
Варіант 2
1-2 рівні
1. З якою метою Легран викликав свого друга місяць по тому?
А) щоб допоміг знайти скарб;
Б) для розгадування головоломок;  В) щоб розкопати і перенести скарб.
2. За яких дивних обставин померла сестра Хелен?
А) довго хворіла;    Б) загадково;   В) жорстоко вбили вночі.
3. У подружжя Джеймс  Діллінгем Юнг було дві речі, якими вони дуже пишалися:
А)золотий годинник Джима та волосся Делли;    
Б) золотий ланцюжок Джима та золота діадема Делли;
В) черепахові гребінці прикрашені дрібними коштовними каменями Делли та коштовний записник з золотою застібкою Джима.
4. Гімном людині, яка здатна на самопожертву заради ближнього, є твір:
А) «Золотий жук»       Б) «Павутинка»      В) «Дари волхвів»
5. Що в крамниці бачить батько:
А) «Диво»;           Б)  «фокуси»;            В) «Справжню чортівню!»?
6. Павутинка розірвалася над Кандатою тому, що:
А) була занадто тонкою
Б) на неї почепилося багато людей
В) у головного героя серце залишилося черствим.
3 рівень
7. Дайте визначення поняття «новела».Чим новела відрізняється від оповідання.
8. Дайте характеристику Шерлока Холмса (риси характеру, уподобання, спосіб життя).
9. Розкрийте головну думку новели «Павутинка». Поясніть назву твору.
4 рівень

10.  Поміркуйте! Чим захоплюють читачів новели, чого повчають?
                                                        
Матеріал на допомогу

         Майстер “ оповідань завбільшки з долоню ” 
  Рюноске Акутагава
Головне про письменника
Акутаґава Рюноске народився 1 березня 1892 року в Токіо. 
    Його початковим прізвищем було Сінбара. Рюноске народився, коли батькові було 42 роки, а матері —33. За давнім японським звичаєм, коли батькам було за тридцять років, то це вважалось поганою прикметою для дитини. Тому батьки віддали його на виховання в будинок старшого брата матері, який дітей не мав. Згодом мати хлопця тяжко захворіла, втративши глузд, тому його виховували у домі дядька матері, де згодом усиновили.
 У 1910 році майбутній письменник закінчив токійську муніципальну середню школу. Далі вступив на відділення англійської літератури філологічного факультету Токійського університету, де разом з друзями видавав літературний журнал «Течія нових думок», розвиваючи літературну течію «неореалізм». Там же була опублікована дебютна розповідь «Старий» (1914). Популярність принесли розповіді з життя середньовічної Японії: «Ворота Расемон» (1915), «Ніс» (1916), «Муки пекла» (1918) та інші.
Після закінчення університету в грудні 1916 року Акутаґава отримує посаду викладача англійської мови в Військово-морській школі. Але ця робота не приносить задоволення, тому він обирає літературу.
 Акутаґава став майстром оповідань, новел і повістей, в яких описував людський егоїзм та марноту життя.
 Життєвий шлях Акутагава був надзвичайно важким, болючим, трагічним, коротким. У 1927  життя письменника обірвалося.
Акутагава усвідомлював власне безсилля змінити цей світ, в якому він так гостро відчував зло і несправедливість, усіма силами прагнув боротися з ним.
Підсумком його творчості та життя стали новели «У країні водяників» і «Павутинка».
                                                               Новела «Павутинка»
Жанр: новела – притча (притча ─ твір, який містить повчання в алегоричній формі.  
Алегорія  ─  інакомовне відображення абстрактного поняття в конкретних образах).
Тема: протистояння добра і зла,  Будда дає шанс Кандаті вибратися з пекла.
Ідея: показ того, що жити потрібно в добрі і злагоді зі  світом;  людина  несе відповідальність за кожний свій вчинок.

30.03 - 03.04
02.04.20 Добрий день, діти! Продовжуємо з вами заочно подорожувати літературними стежками. ДО понеділка (06.04) опрацюйте матеріал та виконайте письмові завдання:
1. Прочитайте новелу Г.Дж. Уеллса "Чарівна крамниця".
2. Поміркуйте! Чим світ дорослих відрізняється від світу дітей? (письмово)
3. Виконайте тести для перевірки знань змісту твору.
4. Повторіть терміни з теорії літератури: оповідання, літературний детектив, новела ( ви повинні знати їх напам'ять).
                          Матеріал на допомогу
Герберт Джордж Уеллс
Анкета письменника
Герберт Уеллс – англійський письменник-фантаст, публіцист, учений. Один із засновників наукової фантастики
21 вересня 1866) Місце народження : Бромлиі, Великобританія
Дата смерті: 13 серпня 1946) (79 років)
Місце смерті: Лондон, Великобританія
Громадянство: Великобританія Діяльність: Письменник
Роки творчості: 1895—1946
Жанр: наукова фантастика Дебют: «Машина часу».

Освіта: Королівський коледж наук, Училище правознавства і Лондонський університет. Освіту майбутній письменник отримав в сфері біології. На цьому терені він домігся чималих успіхів, і навіть отримав два наукових звання.

Перегляньте відео про життя письменника за посиланням

Новела «Чарівна крамниця»
Головні герої: хлопчик Джип, його батько, торговець-чарівник, розбещений хлопчик Едуард.
Тема: відвідини батьком та сином чарівної крамниці; незвичайні подарунки для Джипа Ідея: показ того, що лише ті люди котрі вміють мріяти і фантазувати, можуть побачити чари і відкрити для себе світ фантастичного і цікавого.
Основна думка:  твір уславлює людяність, добро, вчить бачити прекрасне у світі, закликає вірити в дива, мріяти та думати про краще майбутнє, наближати його своїми добрими справами
герберт джордж уеллс
Ланцюжок подій “Чарівна крамниця”:
-  Хлопчик на ім’я Джин разом із батьком, від особи якого в новелі ведеться розповідь, потрапляють у крамннчку де продають дитячі іграшки.
-  А крамниця виявилася незвичайною.Крамниця була заповнена чарівпими речами.
-  Та справжні дива почалися, коли з’явився продавець.
-  Продавець, пояснюючи, як влаштовані іграшки показував їх навиворіт.
-  Внаслідок чергового фокусу дивакуватого торговця Джип раптом безслідно зникає з батьківського поля зору, а потім так же несподівано з’являється вже за межами крамнички, де опиняється й ошелешений батько.
-  При цьому сама зловісна крамничка, як примара, раптово зникає.
-  Дива скінчилися, але Джин тримав в руках чотири пакунки, очі його сяяли.
-  Вдома з’ясувалося, що в трьох пакунках були солдатнки, а в четвертому – живе кошеня. -  Кілька разів батько проходив  по Ріджент-стріт, шукаючи ту крамницю, щоб сплатити за рахунком, але так і не знайшов її.
Отже,
1. Джип — звичайний хлопчик,  адже завдяки йому: крамниця перестала бути міражем.
2. Батько побачив чари, в які давно перестав вірити.
3. Продавець: перетворився на кролика, тобто робив усе, щоб підтвердити, що це «справжня чарівна крамниця».
Герберту Уеллсу важливо було показати різницю в світосприйнятті дитини й дорослої людини. Символічно батьків капелюх уособлює собою думки й проблеми дорослої людини(с.245 підручника). Світле, ніжне й трепетне (голуб) - символ зв’‎язку батька зі своїм дитинством, символ чистоти - тепер вже із зім’‎ятими крильцями. Він позбавлений можливості літати (фантазувати, мріяти). Тому голуб і тікає від батька й ховається серед речей чарівної крамниці, можливо, щоб вберегтися від загибелі. Натомість з капелюха після того, як вилетіло все, що могло мати стосунок до чарівного світу дитинства («з півдесятка скляних кульок», «мармурова кулька», «два чи три яйця»), випадає годинник та купа зім’‎ятого паперу, що закриває від покупців господаря крамнички. Все це сміття уособлює собою сутність життя дорослої людини, воно затуляє собою все чарівне.
Капелюх на підлозі(«Долі валявся мій капелюх…») - символ втрати порозуміння між світом дитинства і світом дорослих, хоча зовнішня єдність все ще зберігається.
Тести для перевірки знань змісту оповідання
1. На якій вулиці знаходилась чарівна крамниця?
а) Ріджент-стріт;
б) Оксфорд-стріт;
в) Бейкер-стріт.
2. Як звали хлопчика з оповідання "Чарівна крамниця"?
а) Джек;
б) Джип;
в) Джо.
3. Який предмет діставав продавець з кишень, з рота, з капелюха?
а) скляні кульки;
б) олов"яні солдатики;
в) ляльки.
4. Для яких дітей чарівна крамниця завжди була зачинена?
а) для жорстоких;
б) для добрих;
в) для плаксивих.
5. Як звати хлопчика, перед яким двері крамниці були зачинені?
а) Герберт;
б) Евелін;
в) Едуард.
6. Яка вивіска була на дверях крамниці?
а) "Справжня чарівна крамниця";
б) "Чарівна крамниця";
в) "Крамниця"
7. Чию вихованість успадкував Джип?
а) мамину;
б) татову;
в) бабусину.
8. Під що заховав продавець Джипа,і той зник?
а) відро;
б) барабан;
в) подушку
9. Що було під капелюхом в Джипового батька?
а) голуб;
б) півень;
в) курка.
10. Скільки пакунків одержав Джип, вийшовши з крамниці?
а) 4;
б) 3;
в) 5.
11. Що було у тих пакунках?
а) солдатики і кошеня;
б) солдатики і кролик;
в) солдатики і собака.
12. Скільки грошей заплатив батько за товар з чарівної крамниці?
а) 10 доларів;
б) нічого;
в) 20 доларіа;​


30.03.20
1. Прочитайте оповідання Е.Хемінгуея "Кішка на дощі".
2. Поміркуйте! Чого нас вчать головні герої твору, охарактеризуйте їх?(письмово)
3. Запишіть у зошитах тему, ідею, головні проблеми твору.
Завдання повинні виконати до четверга(02.04.20).Звіт про роботу скиньте у вайбер.
Діти, повторіть матеріал, що я задавала до канікул
                                                    Матеріал на допомогу
Е. ХЕМІНГУЕЙ «КІШКА НА ДОЩІ».ЗОБРАЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ДУХОВНОГО СПУСТОШЕННЯ В ОБРАЗАХ МОЛОДИХ АМЕРИКАНЦІВ

Ернест Хемінгуей – один з найбільш популярних і цікавих письменників американської літератури. Твори Е. Хемінгуея сповнені оптимізму, духовної сили, енергії, віри в людину. Письменник був учасником Першої світової війни, Громадянської війни в Іспанії, Другої світової війни. Тому його хвилювали проблеми адаптації молодих людей у післявоєнний період, їх душевне сум’яття, пошуки сенсу життя. 

Сьогодні ми з’ясуємо, чому так склалася доля молодого подружжя, до чого може призвести відчуження і непорозуміння між людьми.
Ланцюг подій (заповнюється поступово, протягом твору)
·              Події у творі відбуваються в Італії, біля моря, в готелі.
·              У готелі мешкало подружжя, вони перебували в номері, тому що йшов дощ.
·              Власник готелю і покоївка також перебували в цей час у готелі

Висновок. Автор оповідання звертає мало уваги на зовнішність героїв.  Важливим для нього є показ внутрішнього стану героїні, стану її душі. У цьому допомагає природа.

Символ дощу? (За допомогою образу дощу, що проходить крізь усе оповідання, автор створює настрій відчаю, підкреслює самотність американки.)
·              Американка дивилась у вікно , побачила кішку, захотіла її забрати, але вийшовши на вулицю, не знайшла її.
·              Розмова з власником готелю
·              Американка посмутніла, повернувшись у номер, вона висловлює бажання. 

        Сімейний затишок, відчуття захищеності, душевної теплоти - найголовніше для героїні. Цього вона не бачила, її чоловік не звертав на неї уваги. Навпаки, це все вона побачила в образі власника готелю:
Хемінгуей згадує про кішку 20 разів. Це говорить про те, що жінці у житті так само незатишно, як тварині під дощем.

Символ кішки – уособлення сімейного затишку, тепла, того, чого не хватало жінці, адже, якщо є будинок, то є той, хто тебе чекає, любить. Тому героїня так відчайдушно хоче мати кішку.

Висновок:
Оповідання «Кішка на дощі» Е. Хемінгуей написав у 1925 році. Автора хвилювала доля молодих людей, безнадійність, безперспективність, відчуженість людського існування. Цей твір про самотніх людей, яких дуже багато, яких мало хто розуміє, яким важко знайти споріднену душу