Методична скарбничка вчителя

На допомогу учням (І семестр)

На допомогу учням

На допомогу учням

На допомогу учням (ІІ семестр)

На допомогу учням

На допомогу учням

На допомогу учням

Зарубіжна література 11 клас

Пам'ятайте! Література - це життя, це світ загадкового та прекрасного. Вона спонукає  задуматись над нашими вчинками, думками, почуттями.

Омар Хайям: найкращі афоризми генія | Тутка

                                                Рубрика "Нові імена в літературі"
                                                       Роман «Провина зірок» 
                                          американського письменника Джона Гріна



Джона Ґріна підштовхнула історія дівчини на ім’я Естер Ерл. Хоча Естер і не є прямим прототипом персонажа книги (Гейзел), автор зазначає, що їхня «дружба і радість, яку вона відчувала від цієї дружби, дуже надихали». У 2006 році дівчині поставили діагноз «рак щитовидної залози з метастазами», а через чотири роки 16-річна Естер Грейс Ерл пішла з життя. В пам’ять про Естер, яка придумала слоган тінейджерської субкультури «Не забувай бути крутим», брати Джон і Генк Ґріни разом із батьками дівчини відкрили благодійний фонд допомоги батькам, у яких діти хворі на рак. Він має назву: «Ця зірка ніколи не згасне».
Оповідь іде від імені 16-річної хворої на рак дівчини Гейзел Грейс Ланкастер, яку батьки змушують відвідувати групу підтримки, де вона закохується в 17- річного Огастаса Вотерса, колишнього баскетболіста з ампутованою ногою. 

  Таїр Халілов "До останнього подиху"
Хочу знову розпочати урок словами Аристотеля:" Якщо хочеш розповісти історію цілого народу - розкажи історію однієї людини". Твір закликає нас замислитись над нашими почуттями та вчинками, тому раджу перечитати його ще раз.
1. Поміркуйте! Яким чином ці картинки пов'язані з життям головного героя твору?
Людмила Юлдашева, кандидат філологічних наук, доцент, учитель- методи 
Повість «До останнього подиху»
Таїр Халілов порушує традиційні для кримськотатарського письменства теми: осмислення трагедії 1944 р., мрії про повернення примусово виселеного народу на історичну батьківщину та ін.
Письменник майстерно використовує художні засоби. Так, стрижневою метафорою, яка явно і/або приховано супроводжує зображення сил зла, є образ змії. Старий пригадує той жах, який він ще дитиною пережив, коли в нього на очах змія пожерла ластів’ят у гнізді. Здавалося б, випадковий епізод, коли безпомічні й ще голі пташенята прийняли за матір гадюку, котра підповзала їх проковтнути, переростає в узагальнений символ розправи тоталітарного режиму над усім кримськотатарським народом 1944 р.: «Вони проковтнули вас!..». Ту саму метафору автор використав, зображуючи радянську катівню. Він майстерно зблизив характеристику садиста-слідчого з огидним образом плазуна-вбивці: «...Особливо старався старший слідчий на прізвисько Гюрза (таку назву має велетенська й дуже отруйна гадюка. - Авт.), з надзвичайно довгою шиєю і маленькою голівкою. Його живі зелені очиці впивалися у свою жертву...».